KUNDERELATION AF FØRSTE GRAD

HVOR TÆT ER DU PÅ DINE KUNDER – TÆT NOK TIL AT DE IKKE NEMT KAN VÆLGE EN AF DINE KONKURRENTER I STEDET FOR DIG?

Konkurrencen er hård – sikkert også i din branche – så hvad gør du konkret, vel at mærke, som dine nærmeste konkurrenter ikke også gør, for at fastholde kunderne og måske endda tiltrække nye?

Ja, ja, naturligvis skal dine priser være fornuftige og for så vidt også konkurrencedygtige, men vi ved jo godt at det ikke gør det alene – der skal mere til. I dag er enhver virksomhed nødt til at lægge en strategi for alle de elementer som skal i spil, så prisen ikke bliver det eneste parameter for at få og fastholde kunden.

customer-relations-249
Det er ikke kun nok at involvere salg og marketing – hele organisationen skal med i processen.
Hele organisationen bliver nødt til at kende disse elementer og vide hvordan de hver især holder dem i spil – ikke mindst fordi det netop er 360 grader rundt i virksomheden, at elementerne findes. Alle medarbejdere er ambassadører for virksomheden – også i deres fritid – og er dermed med til at skabe virksomhedens renomé. Dette er ét af de store – lettere oversete elementer, som distancerer kunden fra prisen som det vigtigste, men der er andre elementer, som f.eks. sikkerhed i leverancen, service, kvaliteten og også hvordan kunderne og deres repræsentanter oplever virksomheden og kontakten med den og jo, selv i B2B kan man tale om vigtigheden af indkøbsoplevelsen, blot lidt anderledes end i detailhandlen.
Et element som baner vejen for meget af det, der både skaffer den nye kunde, fastholder de eksisterende, samt endda medvirker til tiltrækning af dygtige medarbejdere, er hvad man gør for ekstraordinært at trække kunden tæt ind til sig, vise at man virkelig ønsker DEM som kunde og ikke blot deres penge.

relationshipvalueRelationship Value
Relationship Værdi er værdien af ​​kundens oplevelse og relationer med virksomheden og de ​​mennesker i virksomheden de, som kunder, er i kontakt med. De medarbejdere kunderne møder direkte, i telefonen, på lageret, i forbindelse med forsendelser, omkring service, marketing  osv, er mennesker som reelt udfører og leverer det løfte kunden direkte eller inddirekte har fået, da han besluttede sig for netop af bruge denne leverandør. De medarbejdere bærer løftet i praksis ud til kunden, om den vare eller tjenesteydelse som kunden køber.
Disse medarbejdere spænder over alle, der både direkte og inddirekte er i kontakt med kunden. Folk køber fra folk de kender eller som nogen de kender har fortalt positivt om -selv i en internetstyret verden, samt hvor outsourcing og automatisering, er begreber som let kan give fornemmelsen af forvirring om hvem man reelt handler med. Det er derfor, det er lettere at sælge produkter og tjenesteydelser fra en etableret velkendt leverandør med et godt renommé, end fra et nyt selskab som ingen historik har. Derfor er det også væsentligt at arbejde målrettet med virksomhedens, medarbejdernes og naturligvis produktets rennomé og relationship building, så dette ligger som top-of-mind hos alle i organisationen og dermed også hos kunderne.

First Movers er i pole position
B2U lancerer et nyt concept, under betegnelsen, Customer Close Weekends. Vi skræddersyr en kunderelationsweekend for virksomheder og deres kunder, for at knytte leverandør og kunde tættere sammen – på én-til-én medarbejderniveau.
Weekenden indeholder elementer som f.eks. company reputation, customer relation, intern/ekstern kommunikation i praksis, relationship value m.m. Weekenden betyder, at dine kunder knyttes tættere til dig og de lærer dine medarbejdere at kende – også dem de normalt kun taler i telefon med, eller får fakturaer fra. Et én-dags forløb med nogle af de ovenstående elementer kan også arrangers, men her foregår det internt i virksomheden, uden direkte involvering af dine kunder.

Kontakt B2U for at høre mere om denne mulighed, for husk, First Movers er i pole position og det kan medvirke til et forspring frem for konkurrenterne.

formula-1-spain-spanish-test-testing-action-kevin-magnussen-mclaren-jerez_3077534

About torben allan mikkelsen

Projekt Manager Business Development / Sponsorships
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment