SØGER DU EN NY MEDARBERJDER TIL LØSNING AF NYE OPGAVER, SÅ ER DER HER ET MARKANT BESPARENDE ALTERNATIV DU KAN OVERVEJE.

Alle arbejdsgivere ved hvad det koster at have medarbejdere – faktisk mere end blot den løn der udbetales hver måned. I konkurrenceprægede markeder er det derfor afgørende at minimere udgifterne, uden dog at gå på kompromis med kvalitet, service og de andre værdiskabende elementer.

242400-social-media

Hvordan kan man så gøre det? Hvor kan der spares penge? Hvilke overvejelser skal man gøre sig, før stillingsannoncen evt. skal indrykkes?

Jo, ofte har det været sådan at overvejelserne har koncentreret sig om, hvorvidt man skulle ansætte en ny medarbejder, eller om man kunne klare sig uden, ved at omstrukturere, eller simpelthen, skære elementer i virksomheden væk, så man kunne fortsætte uden forøgelse af medarbejderstaben. Konsekvensen ved det sidste er at man let kan komme til at bremse og hæmme virksomhedens naturlige udvikling, hvilket igen kan få følger, som placerer virksomheden bagved konkurrenter, som man tidligere havde distanceret sig positivt fra. Ja, men det er jo også dyrt at ansætte nye medarbejdere og er dét bæredygtigt i den indledende fase, hvor virksomheden skal op i et højere gear i sin udvikling og hvilke alternativer er der?
Det er altid muligt at finde konsulenthjælp, men det er ofte også en relativ dyr løsning, hvis opgaven strækker sig over længere tid og hvis opgaven involverer flere kompetencer og indsatsområder, skal der måske mere end én ekspertkonsulent til.

DEL DE KOMPETENCER DU SKAL BRUGE, MED ANDRE VIRKSOMHEDER I DIT NETVÆRK OG SPAR PENGE.
Her er det så at kompetencedeling kommer ind som en god model. De fleste virksomheder i dag er med i netværk og/eller har andre virksomheder i deres personlige netværk, som også har forskellige udfordringer/opgaver, som ikke bliver lavet, fordi der ikke er tid, ressourcer eller kompetencer tilstede i virksomheden. Med kompetencedeling er det muligt at flere virksomheder, så at sige deles om omkostningen til de kompetencer, som skal tilføres hver enkelt virksomhed, for at løse de opgaver der ligger hvert sted. Selv om man benytter samme person til opgaverne, har man ikke indblik i hinandens virksomheder og planer – det er kun aftalen man laver samlet. Hvad der skal laves i hver virksomhed og hvordan, defineres mellem den tilførte kompetence og hver enkelt virksomhed, ligesom virksomhederne faktureres individuelt månedligt. Populært sagt kan man få kompetencer tilført, som man ellers hverken har resourser eller fuldtidsopgaver til, for en meget lav månedlig udgift. Aftalerne kan laves så de strækker sig over tre, seks eller 12 måneder, alt efter hvilke behov man har og da der ikke er tale om noget ansættelsesforhold, er virksomhederne heller ikke bundet op på et traditionelt ansættelsesforhold, da der jo er tale om et leverandør/kundeforhold. Du får altså de nødvendige kompetencer tilført, i det tidsrum hvor du har brug for det og du får oven i købet den service og fleksibilitet, som du forhåbentlig kender fra andre af dine leverandører.

Dress-for-a-Job-InterviewDINE BEHOV ER UNIKKE OG DU KAN FÅ INDBLIK I HVORDAN PRÆCIS DU KAN BRUGE DENNE MODEL, VED AT BOOKE ET UFORPLIGTENDE MØDE – ELLER DU KAN BOOKE ET INDLÆG TIL NÆSTE MØDE I DIT NETVÆRK.
Nu er der ingen virksomheder som er 100% ens, så start dine overvejelser med et ansigt-til-ansigt møde med B2U, hvor dine behov kan afdækkes og hvor vi finder ud af om kompetencedelingsmodellen i det hele taget er brugbar for din forretning. Kontakt Torben Allan Mikkelsen på +45 2872 4685 el. mail@b2u.dk  og aftal et møde. Sidder du i et netværk, kommer vi også gerne og laver et indlæg om denne løsningsmodel, til jeres næste netværksmøde. ( www.b2u.dk )



About torben allan mikkelsen

Projekt Manager Business Development / Sponsorships
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment