EN KOMMUNIKERENDE MOTIVATOR OG TEAMBUILDER PÅ TVÆRS.

intern communication
HVOR GO ER DEN INTERNE KOMMUNIKATION I DIN VIRKSOMHED?

Hvor stort kendskab har dine medarbejdere til virksomheden i bred forstand – og ud over deres eget arbejdsområde. Kender de til virksomhedens mission, vision og kerneværdier? Ved de noget om hvor virksomheden styrer hen af – om målsætninger og overordnede strategier, samt hvordan de er en del af alt dette?  Ved de hvornår tingene sker, før de sker og hvorfor de sker? Ved de hvilke strategier virksomheden har med hensyn til nye markeder og produkter? Ved de noget om hvilke opgaver/udfordringer kolleger i andre afdelinger i virksomheden har? Skal de vide alt det? Hvordan tror du at denne viden kan påvirke virksomheden positivt?

TROR DU AT DINE MEDARBEJDERE ER STOLTE OVER DERES VIRKSOMHED?
Er dine medarbejdere stolte af deres arbejdsplads og har de grund til at være det? Hvor langt vil medarbejderne gå for deres virksomhed – også i deres fritid? Arbejdes der med individuel engagement og motivation af den enkelte medarbejder? Er hver eneste medarbejder en aktiv ambassadør for virksomheden – ikke påtaget, men som en ”state-of-mind” tilstand? Er medarbejderne klar over hvor stor betydning virksomheden og dens produkters omdømme, samt medarbejderes renommé, har for fortsat vækst og udvikling?
Oplever de sig selv som værende værdsatte medarbejdere, uanset deres position i organisationen? Hvad ville der ske hvis medarbejderne følte en stor stolthed over deres eget job, virksomhedens produkter/ydelser og virksomheden generelt?

EN KOMMUNIKERENDE MOTIVATOR OG TEAMBUILDER PÅ TVÆRS.
Hvad nu hvis man satte en kommunikerende, engageret og motiverende teambuilder ind i virksomheden, med en opgave om, at sikre kommunikation på tværs af afdelinger, fra og til ledelse, samt med ansvar for virksomhedens rennomé og omdømme? Hvad nu hvis denne tværgående Chief of Motivation and Reputation / CM&R, blev det kommunikative bindeled mellem alle ansatte og medvirkede til at skabe cooperative spirit og en fælles kampånd, større personligt engagement?
Hvad villle der ske? Kunne det tænkes at det kunne medvirke til større produktivitet? Kunne man forestille sig at virksomheden både fremstod som en mere attraktiv arbejdsplads (employer branding), en tiltrækkende leverandør eller samarbejdspartner og at den bedre kunne fastholde alle de mange gode og erfarne kompetencer?
Kunne det tænkes at kunderne fik sværere ved at skifte leverandør og følte en højere grad af samhøringhed med virksomheden pga dens interne og eksterne profil?

LAD OS SNAKKE OM DET
Tror at alt dette er noget virksomheder i stigende grad bliver nødt til at forholde sig til og måske endda lægge en strategi for. Jeg vil gerne i dialog med andre som har samme opfattelse, samt tanker og idéer omkring emnet, så giv mig et ring eller send en mail.
dk.linkedin.com/in/torbenallanmikkelsen

About torben allan mikkelsen

Projekt Manager Business Development / Sponsorships
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment